Menu

Szukaj na tym blogu

9 października 2015

Domowa Pumpkin Spice Latte.

Hej,
Sezon dyniowy w pełni, więc pora na jakieś przepisy z dynią. Na początek będzie domowa wersja kultowej już Pumpkin Spice Latte ze Starbucks'a, idealna na jesienne wieczory pod kocykiem. Zapraszam :)



Składniki:
  • filiżanka zaparzonej czarnej kawy (rozpuszczalnej)
  • 150 ml. mleka
  • 1/2 szklanki puree z dyni (dynię kroimy na małe kawałki i pieczemy przez ok. 30-40 minut (180C) a następnie blendujemy)
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 2 łyżki miodu
  • dodatki: bita śmietana, cynamon
Wykonanie:
Jest banalnie proste. Wszystkie składniki wrzucamy do garnka, podgrzewamy i dokładnie mieszamy tak żeby puree z dynie się rozpuściło. Przelewamy do wysokiej szklanki, na wierzch dodajemy bitą śmietanę, która swoją drogą bardzo szybko się rozpuszcza niestety) i posypujemy cynamonem.

SMACZNEGO :)

42 komentarze:

  1. Ostatnio pół internetu przekopałam i żaden przepis mi nie odpowiadał, a tu proszę jak świetnie napisane i bez składników z kosmosu :) Dziękuję i na pewno spróbuję :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, muszę kiedyś wypróbować. Żeby bita śmietana szybko się nie rozpuszczała można do niej dodać odrobinę rozpuszczonej żelatyny, będzie wtedy bardziej zwarta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z żelatyną już nie chciało mi się bawić :-)

      Usuń
  3. Muszę koniecznie spróbować, wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za dynią, ale mam ochotę wypróbowac ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jeszcze pytanie: czy w tym garnku podgrzewamy z kawą?
    Mam ochotę na taką kawę, ale w zmodyfikowanej wersji - bez miodu (nie lubię)i zamiast bitej śmietany spienione mleko

    OdpowiedzUsuń
  6. Straszny ze mnie dziwoląg, ale nie mam pojęcia jak smakuje dynia :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Piłam ostatnio PSL i nie rozumiem tego szału. Być może domowa wersja wg Twojego przepisu bardziej mi posmakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piłam jedynie taką domową wersję więc nie mam porównania :-)

      Usuń
  8. Mniam, chyba muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat mam pure z dyni bo zostało mi po racuszkach dyniowych :D To wykorzystam i zrobię kawkę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, ja zawsze wykorzystuję resztki dyniowego puree na kawkę :)

      Usuń
  10. Kawy z dynią jeszcze nie piłam, ale jestem bardzo ciekawa jej smaku. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie przygotować, bo bardzo ciekawi mnie jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam, trochę za słodka mi wyszła, musze mniej miodu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem musisz dać mniej miodu w takim razie :)

      Usuń
  13. Kawy nie lubię, a nie wiem czy mój ukochany by chciał spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak to mówię "kawa, kawunia, kawusia"... dobra na wszystko i w każdej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę kiedyś zrobić podobną, bo choć wiele dobrego o kawie z dynią słyszałam, to sama nigdy nie robiłam :P

    OdpowiedzUsuń
  16. W końcu nie trzeba iść do Starbucksa żeby napić się tak dobrej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba muszę to wypróbować, bo nie jestem sobie w stanie wyobrazić połączenia kawy z dynią :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie wypróbuję i porównam z oryginałem :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Smakowicie wygląda ale chyba jakoś nie jestem przekonana do dyni :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepis wydaje się być banalnie prosty, muszę sama zrobić tę kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czegoś takiego jeszcze nie piłam, ale wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...