Menu

Szukaj na tym blogu

13 października 2015

Jesienna sałatka z jarmużem, komosą ryżową i słodkim ziemniakiem.

Hej,
Dziś zapraszam Was na jesienną sałatkę z jarmużem, komosą ryżową i słodkim ziemniakiem :)



Składniki: (porcja widoczna na zdjęciu, starczy spokojnie dla 2 osób)
  • 4-5 garści świeżego porwanego jarmużu
  • 300 g. słodkiego ziemniaka pokrojonego w kostkę
  • pół jabłka pokrojonego w kostkę
  • garść rodzynek
  • 50 g. komosy ryżowej (u mnie akurat biała komosa)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • rozmaryn (świeży lub suszony)
  • sól, pieprz
Sos:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1-2 łyżki octu balsamicznego (w zależności jak lubicie, u mnie zawsze 2)
  • 1/4 łyżeczki cukru 
Wykonanie:
Pokrojonego słodkiego ziemniaka polewamy łyżką oliwy, solimy, pieprzymy i posypujemy obficie rozmarynem (jeśli nie lubicie rozmarynu możecie użyć innych ziół). Pieczemy w 200przez ok. 25 minut. Na 5 minut przed końcem dokładamy obok ziemniaków porwany i umyty jarmuż, skrapiamy go łyżką oliwy, delikatnie solimy i wkładamy znów do pieca na ok. 5 minut. Zależy nam aby jarmuż był delikatnie chrupiący, ale nie wysuszony.  W czasie gdy pieką się warzywa gotujemy komosę zgodnie z wskazówkami na opakowaniu, można ją również przygotować wcześniej. Składniki na sos dokładnie ze sobą mieszamy i odstawiamy na chwilę. Gdy wszystko już mamy przygotowane zabieramy się za nakładanie. Na talerz kładziemy jarmuż, następnie komosę, słodkiego ziemniaka, jabłko oraz rodzynki i polewamy przygotowanym sosem.

SMACZNEGO :)

17 komentarzy:

  1. mniaaam ! z chęcią bym posmakowała

    OdpowiedzUsuń
  2. Jarmuż bardzo lubię, ale do tej pory robiłam z niego tylko koktajle. Może pora spróbować czegoś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przez długi czas robiłam z niego tylko koktajle :)

      Usuń
  3. Wygląda świetnie, ale raczej nie dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie i zdrowo! Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj skosztowałabym takie pyszne danie ":)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię taką sałatkę. Masz racje iście jesienna!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie jadłam nigdy jarmużu, jak to smakuje? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielenina zawsze smakuje podobnie, przynajmniej dla mnie :) Jarmuż to roślina kapustna i według mnie ma zbliżony smak :)

      Usuń
  8. Nigdy nie jadłam jarmużu, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...