Menu

Szukaj na tym blogu

26 kwietnia 2015

Chipsy z jarmużu.

Hej,
Dziś przychodzę do Was z kolejnym pomysłem na zdrową i niskokaloryczną przekąskę. Tym razem będą tą chipsy z jarmużu, przyznam, że sama byłam dość sceptycznie do nich nastawiona, ale są naprawdę smaczne i na pewno już ze mną zostaną. Zapraszam dalej :)


Składniki:
  • jarmuż
  • odrobina oliwy
  • sól
  • dowolne przyprawy, ja zazwyczaj sięgam po paprykę
Wykonanie:
Jarmuż myjemy i dzielimy na mniejsze kawałki, pozbywamy się zgrubień. Jeśli kupujemy już taki porwany to mamy te czynności z głowy. Blachę wyłożoną papierem smarujemy delikatnie oliwą, wystarczy kilka kropel. Wiem, ze niektórzy obtaczają liście jarmużu w oliwie, ale dla mnie później jest za tłusty. Wykładamy liście na przygotowaną blachę, tak żeby miały trochę miejsca. Najlepiej rozłożyć na 2-3 blachy. Oprószyć solą i przyprawami. Piec w 150 stopniach przez 10-15 minut. Trzeba uważać, bo łatwo go przypalić.

Próbowałyście kiedyś? Jeśli nie, to zdecydowanie Wam polecam. Idealna alternatywa dla tradycyjnych chipsów

SMACZNEGO :)


31 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś zrobię, mam dużo jarmużu i byłam ciekawa jak go wykorzystać, także idealnie trafiłaś w czas z tym postem xd albo może ja idealnie trafiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam jarmużu, ale chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam jeszcze takich własnoręcznie wykonanych chipsów, ale chętnie skorzystam z twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. już miałam dawno spróbować, ale jakoś się nie złożyło ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie wyglądają, a jeszcze bardziej ciekawi mnie jak smakują. Muszę ukraść Ci przepis i spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie słyszałam o jarmużu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oryginalna przekąska. Przyznam, że smak mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo popularny zrobił się ostatnio jarmuż:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny przepis. Jestem ciekawa jak to smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy pomysł na zdrową przekąskę :) musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zazwyczaj jarmuż dodaje do koktajli, ale taka forma też jest ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też głównie wykorzystuję go do koktajli :)

      Usuń
  13. Słyszałam już o takim daniu, zamierzam wypróbować. Zdrowsze niż chipsy (które niestety lubię) i na pewno bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś gdzieś widziałam ten przepis i bardzo mnie zainteresował. Jedynym kłopotem może być jarmuż, który niestety nie jest produktem ogólnie dostępnym...

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie miałam jeszcze okazji robić lub kosztować :) Jarmuż najbardziej podszedł mi w koktajlach.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...