Menu

Szukaj na tym blogu

28 listopada 2015

Krewetki w białym winie z czosnkiem i chilli.

Hej, 
Dziś przychodzę do Was z pierwszym na moim blogu przepisem na owoce morza. Dokładniej mówiąc będą to krewetki w białym winie z czosnkiem i chilli. Krewetki to zdecydowanie moje ulubione owoce morza i mogłabym je jeść dosłownie codziennie. Niemniej dzisiejszy przepis jest bardzo prosty w wykonaniu i świetnie sprawdzi się gdy nie macie pomysłu co zrobić z krewetkami, bo na przykład przyrządzacie je pierwszy raz. Zapraszam :)

Krewetki w białym winie z czosnkiem i chilli

Krewetki w białym winie z czosnkiem i chilli

Składniki: (2 porcje)
  • 400 g. krewetek najlepiej świeżych, ale mogą być też mrożone
  • lampka białego wina (ja używam półwytrawne lub półsłodkie)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chilli (pozbywamy się pestek jeżeli nie lubimy zbyt pikantnych dań)
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka masła
  • odrobina soli
  • dodatki: bagietka

Wykonanie:
Zaczynamy od przygotowania samych krewetek. Jeżeli mamy świeże, to musimy je obrać, oczyścić i umyć. Z mrożonymi jest łatwiej bo wystarczy je tylko rozmrozić. Czosnek i chilli kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na rozgrzanym oleju ok. 30 sekund. Następnie dodajemy krewetki i smażymy po minucie z każdej strony. Dodajemy masło oraz podlewamy winem. Dusimy wszystko razem aż wino odparuje i powstanie nam delikatny sos, delikatnie solimy. Podajemy z bagietką, ja swoją trochę podpiekłam.

SMACZNEGO :)

16 komentarzy:

  1. uwielbiam krewetki - Twoje wyglądają pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dopiero niedawno przekonałam się do krewetek :). Do wszystkiego trzeba dorosnąć ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak :) Ja kiedyś też za nimi nie przepadałam :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mi się jakiś czas temu odmieniło, bo na początku też jakoś za nimi nie przepadałam :)

      Usuń
  4. Sama w domu jeszcze krewetek nie przyrządzałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. krewetki i inne owoce morza jakoś nie przemawiają do mnie, ale może po prostu nie jadłam ich właściwie przyrządzonych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie jadłam krewetek ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. mój luby bardzo lubi i zażyczył sobie jako prezent gwiazdkowy ale ja robiłam w cieście piwnym ostatnim razem , może teraz skuszę się na wino

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O krewetkach w cieście piwnym jeszcze nie słyszałam :)

      Usuń
  8. ah, krewetki, winko i znaleźć się jeszcze gdzieś nad Adriatykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krewetek nie jadam, ale jak zobaczyłam zdjęcie, to zjadłabym bagietkę :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...