Menu

Szukaj na tym blogu

2 grudnia 2015

Brownie z czerwonej fasoli.

Hej,
Dziś przychodzę do Was z przepisem na pyszne czekoladowe brownie w zdrowszym wydaniu. Ciasto jest pozbawione mąki, a bazę stanowi czerwona fasola, która sprawia, że jest bogatsze w białko, a tym samym bardziej sycące. Dla tych, którzy obawiają się, że fasola będzie wyczuwalna w cieście, nic bardziej mylnego. Zapraszam dalej :)

Brownie z czerwonej fasoli

Brownie z czerwonej fasoli

Składniki: (20 kawałków)
  • 2 puszki czerwonej fasoli
  • 1 banan
  • ½ szklanki cukru (u mnie ksylitol)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju kokosowego (lub masła)
  • 4 jaja
  • 30 g. surowego kakao
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 tabliczka czekolady (dowolna)
  • 2 łyżki masła orzechowego + 1 łyżeczka oleju kokosowego (lub masła)

Wykonanie:

Do dużej miski wkładamy opłukaną i odsączoną fasolę, jaja, banana, ksylitol, proszek do pieczenia, olej kokosowy, kakao i aromat. Wszystko dokładnie blendujemy na jednolitą masę. Następnie dodajemy posiekaną czekoladę i mieszamy. Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. W rondelku rozpuszczamy masło orzechowe z olejem kokosowym. Jeżeli używamy masła orzechowego 100% (takie, które jest trochę lejące) nie musimy go rozpuszczać z olejem. Powstałym sosem orzechowym polewamy ciasto i końcówką noża tworzymy na jego powierzchni wzorki. Pieczemy w 170C przez 35-40 minut.

SMACZNEGO :)

32 komentarze:

  1. Już nie raz słyszałam, że fasola idealnie nadaje się do ciast. A za brownie nie przepadam, ja jestem mało czekoladowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei poza czekoladą świata nie widzę :)

      Usuń
  2. Nigdy bym nie powiedziała, że można stworzyć takie cudo z czerwoną fasolą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fasoli bie lubie, ale w tej wersji az z ciekawości przetestuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O cieście marchewkowy słyszałam, ale o fasoli w brownie jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewkowe też jest pyszne, ale nie mam to jak czekolada, przynajmniej dla mnie :)

      Usuń
  5. widziałam już ciasto z fasoli, sama zabieram się do jego zrobienie prawie rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czekaj dłużej, tylko zabieraj się do roboty :)

      Usuń
  6. Połączenie fasoli z bananem jest cudowne, a brownie tego rodzaju uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda fajnie i nie spodziewałam się, że fasola nie będzie wyczuwalna :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy kuszą tymi fasolowymi wypiekami, a ja jeszcze się za żadne nie zabrałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zabieraj się do pieczenia, nie ma na co czekać :)

      Usuń
  9. Wow nie wpadłabym na to żeby fasole łączyć z ciastem :) Ciekawa opcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, bo ciacho jest przepyszne :)

      Usuń
  10. mmm chyba musze sprawdzic ten przepis, bardzo ciekawe polaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kochana to małe dzieło sztuki jedzeniowej;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie mam w planach jego zrobienie, ale faktycznie się trochę bałam, że będzie wyczuwalne to kakao ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakao? Na pewno jest wyczuwalne, ale jeżeli chodziło Ci o fasolę, to nie masz się co martwić :)

      Usuń
  15. Mmm jakie pyszności!:))
    Musze wypróbować!
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna? :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciacho z czerwonej fasoli baaaardzo lubimy ale raczej sięgamy po surową i gotujemy bo mamy wrażenie, że te z puszki mają taki inny smak, który nam nie koniecznie pasuje :) Ale i tak sama struktura takiego ciasta jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z lenistwa zawsze sięgam po wersję w puszce :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...